Magpahatid Filipino
maghanap ng salita, tulad ng queef:
 
1.
When you're outnumbered in a fight, and so you call in black people for the win.
Shit, there's 10 of them waiting for us in the park! Call for blackup!

"When the War on Terror gets tough, you call for blackup. Barack Obama 2008!"
ayon kay Harrr ika-12 ng Pebrero, 2007
464 80
 
2.
The calling in of nigras for extra assistance.
The pool is open, call for blackup!
ayon kay Anon E m us ika-31 ng Agosto, 2007
345 106
 
3.
1: The theory that, once you are friends with one black person (in school, work, etc.), you are friends with the rest of them by association. 2: A group of black friends that, although they never hang out with you, will instantly have your back if you get into a fight.
Girl 1: Did you hear that I made fun of Rebecca's hair this morning?
Girl 2: You did what?! She's head cheerleader! They're all gonna kick your ass now!
Girl 1: Nah, I'm friends with Tawanda, the captain of the girls' basketball team. I've got blackup.

OR

Guy 1: Why don't you come say that to my face, man?!
Guy 2: Dude, I don't wanna fight you-
Guy 3, 4, 5, & 6: Yo! You got a problem, dog? What up? You wanna go?!
Guy 2: Where did you guys come from?
Guy 3: Hey, man, we yo blackup!
ayon kay Røse ika-23 ng Disyembre, 2008
164 50
 
4.
African American back up
i was bein' mugged, 'till my black up arrived
ayon kay Aram ika-27 ng Setyembre, 2007
71 27
 
5.
Detroit slang for a group of African-American police officers who support or reinforce a group of white police officers.
Two white cops are writing a parking ticket outside a night club when a dozen black men rush out the door yelling and fighting one another. The cops immediately call for help on the radio. Minutes later, two cop cars with four big, black cops arrive.

Observer 1: "Wow, those white cops were in over their heads."
Observer 2: "Yep. That's why they called for blackup."
ayon kay michiganessay ika-06 ng Hunyo, 2011
12 3
 
6.
To light up and smoke herb made for man
(and woman too!);Jamaican.
Hey mon,let's go to the garage and black
up with some sugga shack. Seen?
ayon kay Scroter Anderskin ika-22 ng Pebrero, 2005
43 34
 
7.
To get high.
Generally off marijuana smoke.
'hey man what you doin after this?'

'yo ma breda i tink ima go home n black up some more you kno?''
ayon kay Lil West ika-02 ng Pebrero, 2010
16 11